blogging away from the library!

mwahaha. jag är på medborgarplatsens bibliotek och här har de jättesnabbt internet! Helt fantastiskt! Jag har alltid älskar bibliotek för att de är så fina och delar med sig så mycket till medborgarna. Idag har jag varit här och råkade som en slump trilla över tre böcker som jag tror eventuellt ska kunna hjälpa mig eftersom jag befinner mig ganska mycket i en livskris just nu (visserligen har jag befunnit mig i en konstant livskris sen jag fyllde typ 7 men just nu är det verkligen som att jag står vid ett vägskäl framför ett stup och behöver lite hjälp). Eller vad tror ni om:

1. En given väg av Patricia Tudor Sandahl. Denna verkar flummigast. Den är skriven av någon slags psykolog, coach-aktig person som ska lära en att hitta sitt livsuppdrag, ens givna väg. Men jag bläddrade lite i den och ja.. hon quotade min favvodikt av Dag Hammarskjöld och den verkar inte ALLTFÖR fånig så jag ger den en chans. Kan dock sätta några kronor på att författarinnan i fråga has a thing for Paulo. Och ni vet vilken Paulo jag menar, och vet ni inte det kan ni skatta er lyckliga!

2. Filosofins Tröst av Alain de Botton. Har läst ett par böcker av honom och han är ju fyndig, rolig och tänkvärd tycker jag, riktigt trevlig man! :) Så denna bok har nog potential att upplysa mig. he-he. nejmen det verkar som att han genom olika kända filosofers läror svarar på olika livsproblem.

3. Feel bad och må bra- överlevnadshandbok för pessimister av Anders Mathlein. HAHA! kan nog vara något för mig.


Egentligen var jag ju på bibblan för att skriva ut ett CV som jag ska lämna på en videobutik som behöver personal (håll tummen!) men ja.. lyckas alltid plocka med mig lite böcker också. Nu när min dator gått sönder har jag ju också en hel del mer tid att läsa och jag har varit väldigt lässugen på sistonde så att detta kommer bli mys. Jag ska söka vederkvickelse i mina böcker! :)

I afton funderar jag på att gå på bio, för mitt sista biobesök på länge eftersom jag är fattig och inte har jobbat något (två faktorer som inte helt oväntat går hand i hand) men jag lockas inte direkt jättemycket av någon av filmerna som står till buds. Skulle ju alltid kunna se Transformers en tredje gång men jag vet icke. Funderar på Johan Falk bara för att få se lite av älskade rara söta fina Joel Kinnaman. Han är som mumma för själen eller vad man nu brukar säga.



gah jag får ångest av min in-effektivitet. jag är ju helt störd :/ detta är ju inte normalt beteende, att sitta och skriva blogginlägg på biblioteket?! herregud.

self-loathing på hög nivå pågår just nu i mitt inre. på alla plan. jag förstör mest bara för mig själv. gör inget konstruktivt. jag kanske inte borde säga upp mitt gym-kort när allt kommer omkring, det är ju dyrt som fan men jag behöver kanske göra någonting som inte är direkt destruktivt eller meningslöst?!

suck. vad trött man blir.

Kommentarer
Postat av: bellius

http://sv.wikipedia.org/wiki/Filosofins_tr%C3%B6st



The original filosofins tröst. Very important stuff.

ps jag såg joel på trädgården förra helgen. Eller så var det förrförra. Och spy bar helgen innan det! Han ler inte så mycket.

2009-07-23 @ 22:46:58
Postat av: rosie

snälla säg att du skojar... om jag såg honom ute skulle jag DÖ. på riktigt DÖ.

2009-07-24 @ 00:39:10
URL: http://fortunaaudentesiuvat.blogg.se/
Postat av: Alex

Håll dig till bok tre den verkar nice. Första boken är ju skriven av en PSYKOterapeut kärring och författaren till bok två verkar sjukt lömsk.

2009-07-24 @ 02:33:03
Postat av: rosie

har redan börjat läsa på bok tre och den är väldigt rolig och tänkvärd! och jag håller med om att första boken verkar väldigt skum men Alain de botton är verkligen inte lömsk! han är c00l

2009-07-24 @ 12:35:21
URL: http://fortunaaudentesiuvat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0