i got soul but i'm not a soldier (unless brandon asks me to go to war of course)

dagens, eller ja möjligtvis årets lyckobesked är att The Killers ska spela på Hultsfred. det är helt jävla otroligt. ända sedan jag för typ två år sen började lyssna på dem har jag drömt om att få se dem live och att jag nu i sommar ska få göra det känns helt obeskrivligt. The Killers är ett ganska speciellt band tycker jag, när jag började lyssna på dem på riktigt hade de precis släppt sitt andra album Sam's Town, och som sig bör är det ofta den skivan som man börjat lyssna på som man gillar allra mest, så är också fallet här. Så jag började såklart också lyssna på deras första skiva Hot Fuss, som även den är väldigt bra men ganska annorlunda från Sam's Town på ett sätt. Och nu har de ju släppt Day and Age som går i en helt annan musikalisk riktning. Den där lite jordiga, storslagna americanan på Sam's Town kommer alltid ligga mig varmast om hjärtat men på Hot Fuss finns några riktigt riviga indie-rock anthems och nya skivan bjuder också den på sjukt bra musik, den här gången med alla möjliga musikaliska referenser, men det drar liksom från pur americana till nån slags vegas-mix med elektroniska inslag. jag tillhör INTE dem som tycker att textraden "are we human or are we dancers" är årets töntigaste och mest obegripliga textrad, jag tycker att det är en helt underbar textrad och jag skiter i vad fan det betyder för när Brandon sjunger det är det allt som betyder något. Problemet när ett band som man älskar byter musikalisk inriktning blir ju ofta att man fortfarande helst förknippar bandet med den stil de hade när man älskade dem först, men The Killers har hittills aldrig varit mindre bra än riktigt jävla bra!!

gosh vad jag älskar the killers, och bara tanken på att jag om cirka 6 månader ska få stå i ett svettigt publikhav vid en sjö och skrika med till When you were young och indie rock'n'roll ger mig lyckorysningar längst med ryggraden!!!

indiegrabbs ;) det här är från typ "vi är inte så kända och är med i OC och spelar på nån liten jävla klubb i sthlm för aslänge sen- perioden" (enda sverigespelningen innan hultan!)


gah! sam's town. bruce-boys! <3


från Human-videon, deras senaste mästerverk. nu är det fjädrar på axlarna som gäller! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0