bugging me like a bug

saker som folk säger som irriterar mig för att de är så uttjatade och dessutom felaktiga:

1. "Katter är så lömska! när som helst kan de klösa en i ögat"
det kanske stämmer om man är ett jävla retard som inte kan läsa av kattens signaler, om den tex börjar vifta långsamt på svansen, lutar huvudet bakåt och lägger öronen neråt är det dags att sluta klappa den på magen! men hey, det är bara ett tips!

2. "Håkan Hellström kan ju inte ens sjunga!"
suck. nä det kan han ju inte, för det enda sättet man KAN sjunga på är som Carola sådeså!

3. "Det är ju fett dåligt att alla kläder i Vogue/Elle/random modetidning är så dyra så att VANLIGA människor inte har råd att köpa dem!!"
Men ffs köp Sofies Mode, kolla in deras lilla köpsektion från Gina Tricot, gå och köp det och var glad eftersom du tydligen inte är kapabel till att inspireras av mode och sen skaffa din egna stil. Vogue är inte tänkt som nån jävla köpguide!

4. "Alla Hjärtans dag är ju bara något som branschen kommit på för att få oss att köpa massa grejer, det bojkottar jag!"
den ståndpunkten är ju bara så skrattretande så att det inte finns. jag undrar var och när den här enade "branschen" har sina möten där de smider ondskefulla planer för att lura på oss stackars medborgare en massa saker som vi inte vill ha, men vi blir manipulerade till att köpa ändå! det är väl för faen trevligt med en dag då det är upplagt för lite kärlek och gos? man behöver inte köpa en hjärtformad nalle om man inte vill, man kan låta bli att köpa något överhuvudtaget, eller så kan man köpa vad fan som helst till sin käresta eller sig själv, precis som man gör ALLA andra dagar. Så sluta vara bittra singlar och sluta låtsas att ni går i bräschen för nån slags korståg mot kommersialismen. det är ungefär som folk som gnäller på att julen bara handlar om saker saker saker och sen står där med 48 kassar från BR Leksaker och försöker fundera ut varför man egentligen firar jul. Konsumera om ni vill, jag tycker det är trevligt att köpa saker, men STÅ FÖR DET!

sen finns det ungefär tusen andra saker som folk säger/gör som irriterar mig men det här var de tre jag har tänkt på idag




"jag är ju som folk är mest, helt vanlig sådär, gemene man, hur ska jag kunna köpa sånt där dyrt?!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0