the crazy cat-lady at your service!

jag älskar katter. Katter luktar gott och har mjuka tassar. Katter har len päls i fina färger. Katter gör som de vill. Katter gosar och stryker sig mot en, katter spinner för att de är så glada och nöjda, eller för att de är rädda så de ska lugna ner sig själva. Katter morrar, fräser, jamar och knarrar (pratar). Katter hittar ställen där de gillar att sova. Katter sträcker ut sig och ibland kan de gå roligt över golvet med ryggen uppåt som en idiot. Katter får seperyck och strör upp en storm i hela huset, bara springer och kastar sig, tar ner saker och river på mattor. Katter äter kattmynta och blir höga och aggressiva och rullar omkring på golvet. Katter är fan det bästa som finns och jag vill aldrig mer leva utan minst en katt, för har man en katt behöver man aldrig känna sig ensam. Men mest av allt älskar jag MINA katter, åh vad jag älskar mina katter.


Boris. också känd som världens klantigaste katt. som fortf ser ut som en kattunge med sträv päls och världens gulligaste ansikte. Han ger en alltid mysblicken och sätter sig bredvid mig framför datorn och tittar på skärmen som förstenad. Han saknar enligt Isa ev. en kromosom och är lite efterbliven. men ack så söt! <3 Försöker envist få kontakt med övriga katter men har inte riktigt kommit in i gänget, får ibland leka med brorsan (Ralf) men kan knappast räkna med riktigt gos och en plats i gemenskapen, hur mkt han än kastar sig ner bredvid ngn av de andra :(



Och så Ralf. Svarta, svarta Ralf som inte alls förstår oss människor, han vill bara vara med Kjell, ligga och bli tvättad, leka lite, absolut inte hålla på och gosa med oss, men ngn gång då och då får han för sig att det kanske han ska göra, då blir man tvättad på handen och han spinner högt som ett sågverk, men annars tittar han bara med stora ögon på en, ögon fyllda med typ förundran och ibland lite skräck. Här har han tagit för sig en bit av Bruno ser det ut som, sticker ut lite bevis ur munnen.


Bruno. Vår snövita tjockis, som alltid tvättar sig så det smackar i hela rummet, som ALLTID vill gosa, det räcker med att titta på honom eller säga hans namn med snäll röst så kastar han sig på rygg och vill gosa hur länge som helst. När han inte gosar eller sover så spattar han omkring i lägenheten som en rädd galning och springer så fort han hör ett ljud eller någon av de andra katterna börjar prata med honom. Men gamla kompisen Kjell kan få tvätta honom ibland, även om han föredrar att bli gosad med av människor. Är djupt förälskad i Isa, så fort hon entrar mitt rum blir han alldeles spattig av kärlek och hoppar på henne direkt med lite hoppgos :D



Och så Kjell. Min älskade älskade älskade Kjell. Han är MIN MIN MIN, han var bara lite gosig när vi fick honom men han kunde också bli riktigt sur ibland. Kjell är bossen är hemma och han gör exakt som han vill, han strör upp stormar hela tiden här hemma, springer omkring som om han både jagade och blev jagad på samma gång, tittar på en med stirrig galen blick och ibland kan man nästan få sig en snyting. Men han har blivit galet gosig, är alltid sugen på att gosa och bli klappad och gnugga sina tänder mot en, gnida huvudet mot ens ansikte, han hoppar och kränger och springer och är som alldeles galen. Har den lenaste pälsen jag någonsin känt och de finaste ögonen som han tittar på mig med. Jag älskar honom så otroligt mkt och han älskar faktiskt mig. När jag varit borta så är han sur ett tag för att visa att han inte tycker det är okej, men sen kommer han sakta, sakta och sen slutar det med att jag vaknar på morgonen av att han ligger på min mage och sover. Han är en av de absolut finaste och bästa sakerna jag sett här i världen och tanken på att han en dag ska dö är outhärdlig. <3

Snäll och gosig Kjell:


Galen "jagströruppstormochärargochknäpp-Kjell"







Kommentarer
Postat av: tilda

OH ! vilka härliga katter !

kjell verkar vare en riktig mäktig lirare! nu måste vi ta med bilder o sätta på jobbskåpena, som alla andra :P

2009-06-17 @ 17:34:58
URL: http://annaclaratilda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0