ack! det är synd om människorna (dvs mej)

för det första har jag kommit på att jag gillar stavningen mej mkt mer än mig. Och jag tycker om nya facebook mycket mer än gamla. Och jag har kommit på vilken futtig, lättlurad och idiotisk konsument jag är. För ett halvår sedan var ordet "primer" bara en diffus sminkterm för mig, något som man tydligen skulle ha innan concealer och foundation, som bara för att addera ytterligare ett lager till sminkmasken, men igår glömde jag så min PRIMER (inköpt i London i maj under någon typ av "jag vill slösa pengar på onödiga men fina grejer som jag inte brukar köpa-ryck") hemma hos Chrippa och nu känns det som att jag inte kan sminka mig utan den, som att det kommer bli helt fel, kännas dumt och konstigt. Så summan av kardemumman i historien blir att jag köpte en primer för att den hade ett trevligt namn och en fin förpackning, och från början var det  för att jag ville köpa något från sminkmärket Benefit, som på något sätt genom reklam och produktplacering fått mig att förknippa just deras märke med någon typ av skönhet och glamour.

herregud. jag kan ju inte tänka själv. Men jag tror att jag kan det, men det kan jag bevisligen inte. Jag blev även väldigt pepp på Niveas nya deo för nåt halvår sen som tydligen innehöll PÄRLOR! eller ja inte pärlor då, men nästan! det lät ju onekligen glammigt att ha lite pärlor i armhålan. jisses. jag säger då det; det är SYND om människorna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0