lista pista mista osv

for fun. I'm bored.


1. Vad heter du? Roseanna Margareta Sofia Sjölund
2. Vad skulle du vilja heta ifall du själv fick välja? finns massor med fina namn jag gillar. Rosemary är ett av dem (på engelska då, inte hemska Rosmarie på svenska) Dakota och Alabama är också två riktigt fina namn. Gillar även gamla svenska namn som Dagmar, Ingrid, Siri osv.
3. Vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig? Roxanna är det enda jag vet att de funderade på.
4. Vilket stjärntecken är du? kräfta. vilket är passande eftersom skaldjur är det absolut värsta jag vet.
5. Vilken årgång är du? -87
6. Vart bor du? 165 eld vatten se till och kom hem. lol. hässelby alltså.
7. Bott utomlands? tyvärr inte
8. Flyttat antal gånger? de gånger jag kommer ihåg är det 3, men flyttade ett par ggr som bejbis
9. Vart skulle du vilja bo? i ett gårdshus i London. med en liten trädgård. och katter.
10. Vilken skolklass? been there, done that!
11. Vad vill du bli när du blir äldre? regissör och författare

UTSEENDE
1. Hur lång är du?
163 cm typ
2. Hur mycket väger du? 75 kg
3. Hårfärg och frisyr? Långt och michade färger. typ rödbrunt.
4. Ögonfärg? blå som havet. hahaha.
5. Mest nöjd med? håret och min hy.
6. Minst nöjd med? resten
7. Skostorlek? 39-40
8. Glasögon? Nej men skulle behöva
9. Har du några piercingar/tatueringar? öronen och en i läppen som borde växt igen men nog inte har det, trots att jag inte haft i smycke på typ ett år. Tre tatueringar.

FAVORITER
1. Filmer? haha men hjälp. finns tusen. Elvira Madigan, Otto e Mezzo, Farväl Falkenberg, Atonement, Paranoid Park osv osv osv osv
2. Låtar? Allt med Laura Marling, Johnny Flynn, Noah and the whale, Mumford and Sons. folkpop <3
3. Årstider? tidig sommar och tidig höst
4. Mat/dryck? sprit sprit sprit. nä. men mat.. jag gillar kött? och dricka ska det vara coca-cola och äre fest White Russian. Kahlua... mmm <3
5. Djur? jag har fyra kitte-kats. de äger <3
6. Färg? blått, rosa, grått
7. Parfym? Escada Rockin' Rio i mitt hjärta forever men nu har Marc Jacobs Daisy stulit mitt hjärta. dessutom finns inte rockin rio längre :(
8. Tv-program? OC! Gossip Girl, Lost, Entourage, Grey's Anatomy osv osv osv osv.
9. Ämne i skolan? Filmvetenskap. Teaterregi, Internationella Relationer. det var skoj.
10. Sysselsättning? kolla film, läsa, umgås med vänner, gå till Baba Sonic, handla saker, jobba på SF.

KLÄDER
1. Vad använder du just nu för jacka? En blå Fjällräven som jag lånat av Emma eller en kappa.
2. Vad använder du just nu för skor? trasiga Fred perry eller nåt annat.
3. Favoritfärg på kläder? Marinblått eller grå. och micha med lite färg. rött, rosa osv.
4. Favoritmaterial på kläder? ehm.. bomull?
5. Vilka kläder skulle du vilja ha just nu? HAHAHAHAHHA en jävla massa
6. Favoritaffärer? HM, Beyond Retro. I london är det Primark! mwahahah
7. För ungefär hur mycket köper du kläder för i månaden? tss! knappast nåt man frågar en dam
8. Favoritmärke? får väl vara en liten töntfitta och skriva Marc Jacobs? eller nä. pallar inte det. hmm... allt jag gillar är ändå för dyrt för mig att köpa så isf säger jag fan HM, där har jag iaf råd och handla och de har fina grejer som fan.
9. Vad har du för byxstorlek? typ 34?
10. Vad har du för tröjstorlek? 42

BLANDAT
1. Vad heter din morfar?
han hette Rune och han var bäst!
2. Var har du i din:
a) Jackficka just nu? nyckel till jobbskåpet (hoppas jag, så jag inte tappat den på fyllan), busskort, Carmex och plånbok
b) Jobbväska just nu? ehm behöver inte direkt en väska för att gå till jobbet, tar bara random. typ Beyond Retro tygpåse..
c) Handväska eller liknande just nu? kan vara olika
3. Vad är du beroende av? syre? och godis då.
4. Vilket land kommer du i från? Sverige
5. Vilken sorts lipsyl använder du? Carmex eller försvarets hudsalva
6. Vad tror du på? havets vidunder. bland annat. även Gud. tror jag.
7. Vilken religion tillhör du, om du nu tillhör någon? Protestantisk kristendom
8. Vad köpte du senast? En DVD- film som heter En Ung Jane Austen. och den är fin den!
9. Har du nåt husdjur? jamen det har jag ju redan sagt. katt katt katt och katt.
10. Var bor du? Tillfälligt hos Isa. men annars hemma hos mor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0