barnsligt men kehwl!

satt och slökollade på UR-program för nån timme sedan på ettan och så var det ngt program för döva där alla pratade teckenspråk och så pratade de om festkultur och bla bla, och så halkade de in på ämnet att tjejer alltid går flera på toaletten på fest och yadda. Och så började de diskutera huruvida de kunde prata och torka sig samtidigt. jag lyssnade ju bara halvhjärtat och tänkte inte så jag typ; men din dumma fan man kan väl prata och göra något samtidigt?! Sen pratade de med ett par killar och frågade om killar också går fler på toaletten eller pissoaren och samtalar medans. och så sa den ena killen: ja jag har gjort det en gång. då frågade intervjuaren hur det gick till liksom, om han höll i med ena handen och pratade med andra. Och DÅ fattade jag. döva kan ju inte göra något och prata samtidigt. och då skrattade jag jättemycket. inte åt deras olycka. utan åt min egen dumhet. eller okej. lite åt dem också.


har tänkt på detta innan. jobbigt om man är typ 3 st som sitter på tunnelbanan. och man är den som sitter lite utanför, alltså inte mittemot någon av de andra, och så sitter de och pratar för fulla muggar, så kan man inte komma in i samtalet. det har jag sett en gång. såg lite ledsamt ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0