the story can resume...

Jag såg Atonement på bio igen idag, de visade den till min stora lycka i Vällingby. Jag älskar den filmen. Men jag kände när jag såg den att jag måste låta den vila ett tag, jag har sett den nästan lite för många gånger, måste låta den ligga och dra sig lite så den blir ännu härligare nästa gång jag ser den. Men gud vad otroligt bra den är. Har ju redan en gång i tiden skrivit ett långt hyllningsinlägg men jag måste bara få berömma Joe Wright (som dessutom regisserat den mästerliga nyversionen av Pride and Prejudice) för hans insats. Otroligt bra filmatisering av en jävligt bra bok, men liksom det bara är ngt med bildspråket, klippningen, musiken, allting.


'Dearest Cecilia, the story can resume. The one I had been planning on that evening walk. I can become again the man who once crossed the surrey park at dusk, in my best suit, swaggering on the promise of life. The man who, with the clarity of passion, made love to you in the library. The story can resume. I will return. Find you, love you, marry you and live without shame.'



är helt medveten om att den delen av manuset jag valde som jag verkligen älskar inte alls har med bilderna att göra, men jag älskar den delen av filmen när Robbie läser det där och jag älskar de här två bilderna på Briony från filmen. eller egentligen...jag älskar nog allt med den filmen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0