Ett svar och en undring

Ibland brukar jag fundera på vart i helsefyr alla mina pengar tar vägen. När jag flyttat över saker från mitt gamla rum till mitt nya har lösningen på gåtan lagts stegvis som bitar i ett pussel. En av pusselbitarna var denna:


se också vilken dösnygg färg jag har på väggarna! :D


Och nu till dagens undran. Min mor, som är väldigt intresserad av heminredning, väldigt noggrann osv, har alltid av princip varit lite emot all typ av julpynt. Och har vi haft något julpynt så har det varit lite snyggare julpynt (ett par jular i barndomen har jag väl förhandlat till mig att få ha lite kitschigt julpynt), vi har tex inte en "vanlig" svensson ljusstake utan en från 50-talet som är väldigt snygg och stilren osv osv. Men i år har mamma bestämt sig för att lätta lite på trycket och julpynta iochmed att hela familjen kommer hit. Och hon lyckades övertala mig att enbart hon skulle julpynta för att det ska bli snyggt julpynt. Fine by me liksom. Så kommer jag hem. Och finner följande skräck i fönstret:

jag känner mig... våldtagen på något sätt. i själen. i mitt estetiska sinne. Jag vet inte vem jag är, vem min mor är eller vart jag bor längre. Vart kan detta sluta egentligen...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0