apotekarn

jag var på Apoteket idag, för att hämta medicin åt en dam. Han som satt i receptdisken, apotekarn, han var ung, kanske... 27 år. och söt som spunnet socker. Jag har aldrig sett en fin apotekare förut. Han hade en liten skylt på bröstet med sitt namn. Och så stod det: Leg. Apotekare. eller något sånt. Dessutom hade han världens finaste namn, alla pojkar som har det namnet blir automatiskt lite, lite finare. oavsett om de är fina eller fula från början. Men jag kan fortf. inte bestämma mig för om jag tycker namnet är finast med Ph eller F. tänker inte ens berätta vad det är för namn. det är hemligt.

jag ska inhandla läkemedel oftare.

image524

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0