Black Snake Moan

såg nyss den. Black Snake Moan. Och gud jag vet inte vad jag ska tycka. Den var märklig, så konstig, så jag vet inte ens vad jag tycker, om jag älskar den eller hatar den. Christina Ricci var iaf gudomligt vacker i den. Nä.. jag tror att jag tyckte jättemycket om den. Udda. Men fin. Jag kan på ngt sätt se hur man kan se filmen på ett sådant sätt så att man verkligen... äcklas av den som jag minns att Emma Gray Munthe gjorde i sin recension, men samtidigt så var det ngt visst med filmen... Det fanns inte precis någon verklighetsförankring eller logik i storyn, men filmen var på det stora hela ganska hypnotiserande. Lite kortfattat så handlar den om Rae som är en ganska trasig ung tjej med en enormt stark sexualitet. Hon har en pojkvän (Justin Timberlake) som drar iväg till Irak och hon har sex med lite vem som helst hela tiden, till slut blir hon misshandlad och lämnad på en grusväg som råkar ligga precis utanför en nyligen skild man som heter Lazarus (Samuel L Jackson), hus. Han tar in henne och hjälper henne tvätta sina sår, men han vill göra mer än så, han vill hjälpa henne med hennes själsliga problem också, så han kedjar fast henne i elementet. Låter helt sjukt. Och det är det också. Sjukt men vackert! Se den!

image390

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0