WOOOHOO! living the DREAAM. hultan 08

Ja det får välan bli en liten revival av Hultan även fast jag inte riktigt känner för det just nu. blir alltid så när man kommer hem från festival, att man blir alldeles sepedeppig och känner sig helt konstig i hela kroppen. Det känns så JÄVLA avlägset och ändå var det bara två dygn sen man liksom var där och var igång.


Det var alltså jag, Emson och Izor som drog. Och vi hade med oss en massa saker som vi inte hade med oss hem. För det var en händelserik festival. Finns inte så mkt schyssta bilder eftersom digitalkameran vi hade med oss verkligen är så kass så man vill gråta. Men lite minnen ska jag nog kunna vaska fram!

På väg, Festivalbussen


vår kära bandare som tyvärr senare under festivalen avled när någon (Minns nu att det typ var jag.. :S) välte ut en cider som stod på den.


första schkålen! Gick ganska vilt till under första kvällen. Som en ledtråd kan sägas att vi alla tre i sällskapet kräktes på morgonen efter. hardcore. eller inte iofs.. vi borde hållit det inom oss.


det blev en del bilder med popparposen. ovanligt.



här började två tjejer som satt i vårt tält som sa att de var systrar (såg ut som typ tvillingar) hångla med varandra och en kille som bara kom förbi. vi sprang vår kos. äcklade. sen var de visst inte systrar.

På festival får man ha sunglasses at night. det äger! yeah. till slut tror man att har på sig dem jämt, fast man inte har det.


sen dagen efter blåste det så in i helvete mkt att vår tältduk seriöst blåste av. och vi trodde vi hade det mest stabila tältet ever.


"jajawhatever" tänkte vi, drog på tältduken, satte i pinnarna och drog hem till Isas moster och duschade. Typ tre timmar senare när vi glider in fresh as hell på festivalområdet så hittar vi inte vårt tält. För det ligger i en liten hög på marken, med typ pinnarna avbrutna och våra grejer sticker ut. Men ALLT är kvar- våra kläder, bandaren, drickan. Men tältet går inte att reparera. Så vi står där lite halvt handfallna men inte nedbrutna eftersom det bara är för bisarrt (dessutom- DET ÄR FESTIVAL JU!! ;) ). Hur som helst får vi två tält av våra snälla grannar som vi slår upp bredvid ett gäng killar från Skåne som jag kastar onda ögat på och typ: usch vad är det där för slisk? Sen minns jag fan inte så mkt mer av den natten. Men för att göra en lång historia kort så är skåningarna de underbaraste grannarna vi någonsin haft och vi saknar dem som fan.

Isa och Hammer. Innan han var Hammer. Han var bara.. schtekarn typ.


Isa och Ogge som atm inte var så.. kry. Man får akta sig för göken. annars slutar det så.


HAHAHAH här är vi på förfesten på Udden. Som vi aldrig kom till på måndagen eftersom.. det sneade ;) men på tisdagen var vi där. Minns inte mkt av det hela. Men vi shakeade lite där. Sen ville jag kolla Paranoid Park som vi precis missade på storbild innan, så jag tänkte att de kanske visade den igen. Men det gjorde de inte. Så jag gick till tältet och däckade. katastrof. så de letade efter mig ett bra tag. sen var de nog inte så nyktra själva eftersom de inte kollade i packtältet efter mig (det var där jag sov). idiotas. ;)

Jag och Muddi (världens bästa festivalkompis som vi träffade på Emmaboda förra året) innan Markus Krunegård som var första konserten. Muddi hade världens festaste Nikon-kamera (typ en D300 tror jag), han hade fotopass och grejer så han har lite bättre bilder.



Här är vi på Hultans svar på Stureplan- den schtekiga uteserveringen där de dundrade TEEECHNO på högsta och en cider kostade 50 spänn. Precis innan Babyshambles.


Schtekarn, Sjömannen och Kalle. (första gången vi träffade Kalle så slog han sönder vårt bord och klädde ut sig till ett ollon- sån är han!)


Steven med kniven. Natten innan hällde han t-röd på vårt tält och var nära på att tända på, så stämningen var spänd ett tag, men nu gillar vi honom :D


Vi behövde en grop i campet, och pågarna hade ju ändå en attackspade så Hammer(aka Juni 2008) fick lov att gräva (och spänna lite)
"Äh fan man kan ju inte gräva med tröjan på"


haha lite starkt? killarnas gök blandat med massa saft och lättdryck smakade fan tequila. spårat.


bonga hembränt uppochner är ganska... hardcore!!


var tvungen att prova sailorboys mössa som han tog med från regementet. synd att jag inte hade med mig sjömansklänningen.


Ogge och Schtekarn. kvällen då vi sneade på högen. och bodyslammade vårt tält. och.. ja massa andra grejer. Tror det var samma kväll som jag och Isa var på Looptroop och två DRÄGGPUNKARE skrek åt oss att vi var äckliga. Det var lite ledsamt.


Isa, jag och Ogge gör världens bästa dancemove som han lärde oss. <3


här är vi på Looptroop tror jag. Det var ett jävla drag. Och här hade vi kommit på den geniala idén att binda fast ett snöre i mina byxor som Isa kunde hålla i så jag inte drog iväg på fyllan.


dagen efter att vi påbörjat gropen växte den till ett större projekt. Vi fick med flera killar som hjälpte till att gräva. Gropen väckte mkt engagemang bland främlingar. Hammer i gropen. Egentligen skulle vi alla få plats i den var planen. Men vi orkade inte.


på söndagen. Det var destruction :( deppig stämning. ninja-Kalle och Kim Slibbedim.


"kanske-högen" bredvid vårt tält.



bara på Hultan hittar man en fisk i en stol.


det sket sig på vägen hem. Vi missade anslutningen i Linköping pga förseningsskit så vi fick ta ett tåg en timme senare och så fick vi sitta i gången. Men den var inte så att man gnällde. Är man i festivalmode så är man!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0