ta dina minnen och försvinn ur mitt liv, älskade älskade du

Där elljusspåren ledde hem till middagstid.
Där allting var modernt runt sjuttisju.
Där låghusen vilade och skogarna tog vid,
där bodde jag, där bodde du.
Där bodde jag & du.

inga jordskalv där vi bodde, ingen frös och ingen svalt.
men det skävlde när du rörde vid mig.
du var sjutton jag var sexton & jag skolkade från allt.
jag ville bara va med dig.
jag ville bara va med dig.

nu får jag höra att du lever då & då ifrån en vän.
och det verkar som att allting är okej.
och jag undrar om du nån gång vill tillbaks dit igen.
du kanske undrar över mig.
du kanske undrar över mig.

Ja där låghusen slutade & skogarna tog vid
där allt var tyst och stilla som på kort.
där nätterna viskade om ett sporrande liv
och när ingenting var gjort.
då när ingenting var gjort.

ja det är lätt att tänka bakåt när förvirringen tar fart
och när jag känner så tänker jag på dig.
allt är så förgängligt allting kan brisera snart.
men du är oförstörd för mig.
du är oförstörd för mig.

men tiden har sin rätt att förändras där den går.
och den är hos dig nu, och hos dig och din vän
jag ska aldrig mera lägga mig med huvudet mot ditt hår,
aldrig älska dig igen.
aldrig älska dig igen.

Men vid vägen längs bäcken som sakta leder hem.
där är himlen lite närmre för mig.
där har tiden gjort en hållplats för oss & allt som hänt.´
dit kan jag gå & sakna dig.
dit kan jag gå & sakna dig.

men nya dagar väntar med nya tidsfördriv.
och allting liksom kräver mera nu,
så ta dina minnen och försvinn ur mitt liv.
älskade älskade du.
älskade älskade du.







fint. så jävla fint.

Kommentarer
Postat av: ina

så fin han är lars.

2008-06-23 @ 21:46:50
URL: http://winterbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0