I found happiness. In a piece of fabric.

Jag köpte Vogue US på vägen till London, i den fanns ett helt fantastiskt bildreportage med SJP och Chris Noth, samt småbilder på alla bröllopsklänningar Carrie hade i SATC The Movie. Exempel på en underbar bild:


Men hur som helst.. så fortsätter jag bläddra, och så möts jag av en av de finaste bilderna jag sett på väldigt länge, bildkompositionen, ljuset, skärpan, hållningen på SJP men framförallt- Klänningen. Klänningen med stor K. Och jag kan inte få denna jävla klänning ur mitt huvud. Och till saken hör att klänningen inte alls är en sådan som jag normalt brukar falla huvudstupa för, sådant som får mitt lilla hjärta att fladdra brukar vara Miu Miu med vippiga kjolar eller dylikt. Men det HÄR, det här mästerverket av Narciso Rodriguez är helt enkelt bara... pure happiness. Och jag bestämde mig till slut för att så fort jag nått min målvikt och lyckats spara ihop tillräckligt med pengar- så ska jag gå till en riktig skräddare och be att få något liknande uppsytt. Ultimata drömmen skulle ju vara att köpa den riktiga klänningen, men då det inte kommer hända varken pengamässigt eller viktmässigt (klänningen tillhör höstkollektionen) så får en uppsydd (som visserligen också kommer kosta sina tusenlappar) duga. Det är på ett sätt också bättre då jag då kan få den exakt figursydd vilket är viktigt för just den här klänningen, samt att jag tror att jag vill göra vissa justeringar i utformningen. Nu följer bilder på euforin.

Själva bilden som väckte mitt begär


runwaybilder från www.style.com

här är baksidan på klänningen i bakgrunden:



Min främsta drivkraft i livet just nu är att skaffa en sådan klänning. på allvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0