Thoughts of the day

Skrämmande fakta coming up! Jag har nyss spenderat 4 timmar tillsammans med min mor, tittandes på Americas Next Top Model Cycle 9. Det är ju bara otroligt. Herregud. 4 timmar som jag gott kunde ha ägnat åt något betydligt med givande, kanske läst lite, kollat en film eller dylikt. eller vänta nu... varför inte börja plugga till den femsidiga hemtenta jag ska lämna in på måndag?!
                    det vete gudarna :(



Dagens väderlek, dvs blåst, kyla och snö fick mig också att tänka på absurditeten som rådde när man gick i grundskolan under liknande väderförhållanden. Man blev ju tvingad att vara ute och leka, hur jävla svinkallt eller slaskigt det än var. För det första tycker jag inte man ska tvinga barn att leka ute överhuvudtaget om de inte vill, låt barnen göra det de tycker är kul på rasten för guds skull! Men när det är otroligt kallt höjs helt plötsligt graden på bisarrhetsskalan ytterligare. Har svårt att tänka mig att en vuxen person skulle tolerera om tex. dens chef tvingade den att stå utanför kontoret på rasten och förfrysa fingrarna av sig, istället för att typ ta en kaffe i fikarummet. Kommer aldrig förstå varför många tycker att det är okej att bete sig respektlös och irrationellt mot barn, men inte mot vuxna.

För övrigt så.. hade jag tänkt göra någon slags årbästalista, för det vore kul, men jag har inte riktigt pallat. Men imorgon kanske. Blöö. Vill ha mer tid och energi till allt man vill göra. Just nu känner jag att jag bara har sådan energi som räcker till att kolla på Top Model, Andra Avenyn och liknande. Vart är all tid och energi jag behöver till att kolla på alla grymma filmer jag har på datorn, läsa Strindberg-böcker, skriva en kick-ass hemtenta, gå ut och motionera osv osv osv i all evighet...?

bläääääää

image187


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0