min allra töntigaste noja

jag har en god vän, som jag låter vara anonym utifall att hon önskar det, som kan få ångest för töntiga, onödiga saker, som tex. att hon säger trevlig helg till någon på en måndag eller så, och jag brukar alltid typ: haha sluta med det, orka få ångest för skitsaker när man har stora saker att få ångest för haha. men så kom jag på idag att jag har en likadan själv, en töntig ångest-grej. Och det är när jag handlar, så tror jag alltid att personen i kassan ska bry sig extremt mkt om vad jag handlar. som idag tex handlade jag:
- lättsockrad apelsinmarmelad (för att ha till mina fullkornsskorpor)
- ramlösa blåbär 1.5 liter
- en godispåse
- en marabou schweizernöt kaka
- ostbågar
- en ny tandkräm (för den jag har smakar äckligt)
- munskölj med fluor och grejer (för att jag den senaste tiden fått ett enormt stort behov av att sköta min tandhygien, då jag börjat noja över höga tandläkaravgifter, tandkött som drar sig uppåt, infektioner osv osv)

då börjar iaf min hjärna sätta igång: "shit... tänk om personen i kassan skrattar åt mig nu. alltså.. köpa ostbågar, godis och ramlösa och LÄTTSOCKRAD marmelad?! som att man är nåt jävla miffo som tror den ska vara "halvnyttig" tänk om personen tror att jag tror att jag ska gå ner i vikt av att äta såhär?! och herregud.. tandkräm och munskölj samtidigt som godis?! shit hur pinsamt får det bli?" OSV OSV... jag tycker tex. fortfarande att det är pinsamt och jobbigt att köpa mensskydd trots att jag haft mens i typ 8 år och att alla tjejer mellan typ 15 och 55 har det så känner jag mig alltid väldigt generad när jag köper det.

jag menar.. snälla gode gud. lägg av. vem bryr sig om vad man handlar?!

men sen kära vänner! så kom jag fram till VARFÖR! jag själv tänker så!! När jag jobbade på McDonalds fick jag alltid lust att bryta ut i ett litet kvävt hånskratt när någon halvtjock kom in och köpte meny med pommes osv men valde light-läsk istället. och när jag jobbade på Shell var det samma sak, man kan visst fantisera ihop ganska mkt historier om en person bara genom vad de handlar. Hur de lever, hur de är som personer, vad de jobbar med osv osv.

katastrof.

som tur var satt Sampa i kassan :D Då känns det alltid lite bättre, det ÄGER att ha en kompis som jobbar på Ica.

Kommentarer
Postat av: Isa

får också ångest av att köpa mensskydd... men det känns lite bättre om det sitter en tjej i kassan men inte så mycket bättre :(

2008-02-05 @ 22:15:11
URL: http://ikses.blogg.se
Postat av: Christoffer

Det är lugnt jag erbjuder en liten service till folk med liknande problem. Jag kan köpa ut trosskydd till dig fast det blir dyrt.. Det andra kan du ju lösa. Du kan ju köpa tandhygiengrejer och lightprodukter på konsum och godis på ica ;)

2008-02-05 @ 22:19:04
Postat av: Christoffer

Annars kan man säkert beställa de här från Peru.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/08/Clothpad.jpg

2008-02-05 @ 22:22:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0