I'm just a jealous girl

läste en otroligt fin skildring av hur hemsk avundsjuka är på ngn blogg jag av en slump hamnade på tidigare idag. Kändes så himla fint att läsa, att få ord satta på hur vidrigt det är med avundsjuka. Har alltid hatat avundsjuka. Att vara avundsjuk, eller att bli avundad. Det är verkligen som en tjock, klibbig massa som lägger sig över allt och bara förstör. Och just ikväll kände jag den där avundsjukan som verkligen bränner som en eld genom kroppen, så man blir helt galen och inte kan fokusera på något annat än hur jävla mkt man vill ha vad den där andra personen har.
Jag satt och läste Annika Marklunds blogg http://beautifulones.blogg.se/ och hon är så otroligt vacker och fin. Men hon vill gå upp i vikt för hon tycker hon är för smal, och det respekterar jag (även om jag inte tycker att hon är för smal, skulle offra ett finger eller två för hennes kropp, men det är ju hennes val hur hon vill att den ska se ut). Iaf så skriver hon om hur hon sitter och äter chips, vilket hjälper henne i hennes strävan mot det hon vill.

och. det klarar jag inte av. det vrider sig inombords av svart, geggig avundsjuka.

Kommentarer
Postat av: Lia Florenz

Hej, det här kanske är en dum fråga,
men jag undrar hur du äter din ballerina? :D

läs mer här; http://mydearbylia.blogg.se/1203033889_hur_ter_du_din_baller.html

2008-02-15 @ 01:45:19
URL: http://mydearbylia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0