what a horribel night!

Egentligen var den väl inte så hemsk, förutom att det var så vidrigt mycket att städa i alla salonger eftersom det var så mycket folk på bio idag. MEN en riktigt jobbig sak hände, som rörde om lite i hjärtat på mig. En kollega till mig hade en mor och en dotter vid insläppet precis när jag kom ut dit från att ha städat en salong, och så hör jag hur han frågar mamman; Hur gammal är hon? Och mamman säger: 14. Och så blir de såklart inte insläppta eftersom de skulle se Twilight och den är från 15 år. När det stod klart att han absolut inte kunde släppa in dem när han vet att hon är 14 så händer det. Flickan ser så JÄVLA besviken ut att jag höll på att avlida av medlidande och jag blir så jävla förbannad på alla som ska följa alla regler så jävla mkt och inte kan tänka själva och analysera varje situation för sig. Visst, det ÄR olagligt att släppa in en fjortonåring på en film med 15-års-gräns, men vad i hela friden kan hända om man gör det iaf när mamman är med och säger att det är OK, hur kan det någonsin komma fram?! vad kan hända?! Jag klarar inte av att se folk bli så besvikna på det sättet; det skär i hela kroppen. Och typ fem minuter senare kommer ett medelålders par och har köpt biljetter till fel dag så kan de inte få se sin film, och den går inte någon annanstans heller, och även om de får ersättningsbiljetter och verkar ganska nöjda så känns det fett tråkigt att de inte fick gå på bio när det var det de hade ställt in sig på. BLÖ.

jag orkar bara inte med alla dessa regler,lagar och förordningar som ska följas till punkt och pricka. det är fånigt. Och jag kan inte för mitt liv förstå hur man kan välja att neka en flicka att se Twilight när hon antagligen har drömt och längtat hur länge som helst bara för ATT det är olagligt yadda yadda, när det inte kan hända någonting alls om man bara ler snällt och släpper in dem och låtsas som att det aldrig hänt.

det snurrar fortfarande lite i mig när jag tänker på hennes min. hade det bara varit jag som stått där hade hon nu legat hemma i sin säng och varit alldeles lycklig och fylld med drömmar om Forks. suck. grymma värld :(

Kommentarer
Postat av: Jonas

Jag kräver att få se bilder på katt-julbordet!

2008-12-27 @ 00:40:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0