Läsdagbok

Kollade nyss igenom min läsdagbok sen förra året och insåg att jag bara läst 26 böcker på drygt ett år. Måste verkligen ta och skärpa till mig. Mer disciplin på läsning både privat och skolläsning. Så det så! Men de böcker jag läst är enligt min lilla bok iaf:

Herakles- Theodor Kallifatides
Duck City- Lena Andersson
Penetrering- Unni Drougge
Kärlekens brutala språk- Alicia Erian (novellsamling)
Veronika bestämmer sig för att dö- Paulo Coelho
Hör bara hur ditt hjärta bultar i mig- Bodil Malmsten
Sen tar vi Berlin- Moa Lina Croall
Kiffe Kiffe Imorgon- Faïza Guene
Lolita- Vladimir Nabokov
Räddaren i nöden- J.D Salinger
Lilla du och Jävla jag- Johan Wensheim
För att lämna röstmeddelande tryck stjärna- Bodil Malmsten
I skuggan av ett brott- Helena von Henschen
Dannyboy och Kärleken- Daniel Åberg
Mina Döttrars Systrar- Barbara Voors
Stad i ljus- Eyvind Johnson
Vi som aldrig sa hora- Ronnie Sandahl
Det är 1988 och har just börjat snöa- Sigge Eklund
Morvern Callar- Alan Warner
Hål i huvudet- Jenny Jägerfeldt
Med uppenbar känsla för stil- Stephan Mendel Enk
Lagom- Johan Tell
Fast Food Nation- Erik Schlosser
De skamlösa- Sisela Lindblom
Doktor Glas- Hjalmar Söderberg
Drömberättelse- Arthur Schnitzler

Just nu håller jag på och läser:
The Libertines- bound together- Anthony Thornton och Roger Sargent
Alexander den Store- Bengt Liljegren
Om Kärlek- Alain de Botton
Statusstress- Alain de Botton
Hjalmar Söderbergs pjäs Gertrud

Dags att börja läsa! På allvar :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0