Pansarkryssaren Potemkin

Har snart kollat klart på 'Pansarkryssaren Potemkin' som vi ska se i skolan imorgon, ser den hemma istället så får jag lite sovmorgon. Har sett den förut på filmvetenskapen i gymnasiet, den är inte så överdrivet spännande att kolla på faktiskt, men man kan inte förneka att trappscenen tamejfan är en av de starkaste i filmhistorien. Hela sekvensen på trappan är bara så jävla.... bra. Det liksom verkligen gör ont i hjärtat när kvinnan bär sitt barn fram till soldaterna och ber dem skona henne och sonen. Och alla som springer ner för trappan som aldrig tar slut. Fucking brilliant.
image137


Dessutom till något helt annat.. Jag vill ha den här postern att ha mitt rum, har dock inga pengar och ingen plats på väggarna, men darn vad snygg den är. Och FAAAN vad jag saknar Entourage, kan det komma nya avsnitt nu please?!
image138


se.. det är det som är det fina med världen. Entourage å ena handen och Eisenstein å den andra. Maybe you can have it all..? haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0