Filmfestivalen <3

Jag älskar verkligen de 10 dagarna varje höst som filmfestivalen pågår, det är så jävla härligt att glida runt på bio flera ggr om dagen och se nästintill alltid bra filmer. Har sett 4 filmer sen sist; I'm a cyborg, but that's OK, Into the wild, Hallam Foe och Juno. Allesammans var bra! Orkar inte skriva något om de faktiskt. Men jag kan rekommendera särskilt Into the Wild, regisserad av Sean Penn, väldigt säregen film! Otroligt gripande, vackert filmad, stark historia (som dessutom på riktigt bygger på en sann historia ;). Juno var också hysteriskt underbar, typ första 10 min hade jag jättesvårt för den sjukt konstlade dialogen, men sen så vande man sig och den är otroligt rolig men också varm.


Hallam Foe var lite jobbigt att se. Jag gillar Jamie Bell som fan. Men han påminner mig om någon. som jag inte vill bli påmind om. på ett otroligt kraftfullt sätt, vet inte varför, det bara är något.
image118

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0