"There's shit in the meat"

Det här har varit en helvetesdag :( Har legat i sängen hela dagen och svettats, frysit och gråtit oavbrutet. Som en härlig mix av värme, kalla vindar från mitt fönster, bråk med mamma, mensvärken från helvetet och min på den senaste tiden ständigt återkommande sepeångesten. HÄRLIGT! :(

Det som dock varit positivt är att jag har sett två riktigt bra filmer (och två ganska sunkiga också iofs.. :S). Men de bra var iaf Fast Food Nation, som var en riktigt bra adaption av boken, även om boken är en faktabok och filmen är en spelfilm. De har verkligen lyckats få till rätt känsla i filmen, tycker iaf jag. Jag tror att filmen är otroligt gripande även om man inte läst boken och har all faktabakgrund. http://www.imdb.com/title/tt0460792/  Sedan kom jag också under tittningen fram till att Greg Kinnear på nåt konstigt sätt är ganska.. het :D Skulle inte banga på honom. Inte alls...

Sen såg jag en film som på ehmm "svenska" heter Painkiller, men originaltiteln är The Chumscrubber (wtf?!, men man förstår när man ser filmen! :P). http://www.imdb.com/title/tt0406650/ Och den filmen var riktigt jävla skön! Nån slags amerikansk indiefilm som påminde mig väldigt mkt om The safety of objects http://www.imdb.com/title/tt0256359/ som även den är väldigt bra! Jamie Bell i huvudrollen yay! :D Filmen cirkulerar kring ett gäng ungdomar och deras RIKTIGT dysfunktionella relationer till sina föräldrar.

Sen såg jag en riktigt KACKIG film som hette The Covenant (Pakten på svenska) http://www.imdb.com/title/tt0475944/ Minns att jag såg trailern för ett bra tag sen o ba: wow den måste jag se, även fast jag tror att en ganska stor del av mig anade att detta kunde bli totalfiasko! Enligt filmens framsida är den gjord av samma personer som Underworld, som jag tycker är riktigt bra! Både ettan och tvåan. Den uppfattningen vet jag att inte många delar med mig men här hemma i min familj är både ettan o tvåan poppis ^^ Men hur som helst så sög denna film dase. Handlade om nån töntig pakt mellan några killar vars ättlingar var häxor eller nåt och de hade krafter och sen kom en kille vars familj hade blivit uteslutna ur pakten och nu skulle han hämnas. Pure shit. Den största behållningen med filmen var en het kille och man fick se hans bringa. Annars inget.

Sen såg jag nyss en dokumentär från National Geographic som handlade om Troja, eller typ om det trojanska kriget har ägt rum på riktigt och lite sånt. Den var inte så bra, alldeles för kort och inte tillräckligt undersökande. OCH dessa vidriga dramatiseringar som ser så fula o billiga ut så man vill kräkas! Men det fanns en del intressanta element. Bland annat tror jag att jag ska söka mer information om Heinrich Schliemann, mannen som "hittade" Troja. Han verkade vara en ganska intressant och tvivelaktig figur. Han hittade på lite som han ville om det han hittade och lite sånt. Såna typer är ju alltid roliga att läsa om! :D


Äh skulle skriva lite annat, men det var mest intressant att skriva om filmerna. Kanske ingen som läser, men det är så kul att skriva lite om film och hoppas man kanske kan tipsa nån eller.. ja.. varna nån! :D

image7

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0