Musikbyråns årsbästa och min egen :D

Såg nyss på Musikbyråns lista över 2007 års bästa skivor. På första plats blev det The Reminder av Feist. Det var ju bra, för det är en trevlig skiva, väldigt speciell och mångsidig, grymt bra! Rekommenderar särskilt låten "My moon, My man", den är helt... bisarrt skön!! :D Äckligt snyggt omslag också!
image164 

Tänkte skriva en egen liten lista, med de skivor som jag tyckte var bäst 2007. Grymt svårt och jag har säkert glömt något helt uppenbart som jag älskar, men det är sjukt svårt att minnas allt bra, så himla bra koll har jag inte liksom. Men.. here it goes, min egna lista!

(börjar bakifrån för spänningens skull :P)

15. Favourite worst nightmare- The Arctic Monkeys
14. Shotters Nation- Babyshambles
13. The Reminder- Feist
12. Made of Bricks- Kate Nash
11. Fur and Gold- Bat for Lashes
10. In our nature- José Gonzales
9. Daugava- Lars Winnerbäck
8. Kala- M.I.A
7. Panic Prevention- Jamie T
6. Myths of the near future- The Klaxons
5. Mother am I good-looking?- Laakso
4. Life in Cartoon Motion- Mika
3. Farväl Falkenberg (soundtrack till filmen)- Erik Enocksson
2. Our Ill Wills- Shout out Louds
1. An end has a start- The Editors

Ja.. det var det! Som sagt... lär ha missat ngt uppenbart. Men där är iaf 15 sjukt bra skivor från 2007!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0