Men SVT!!! I LOVE YOU GUYS! :D

Hade HELT lyckats glömma bort SVT:s härliga julsatsning!! Älskar SVT- dramer, särskilt dem som det är lite extra krut lagt på, dvs. juldramerna. Läste om detta projekt för ett par månader sedan och blev självklart överlycklig, precis som hos nästan alla andra film- eller teaternördar kittlar det till lite extra överallt så fort Jonas Karlsson figurerar. Men han är ju bara för jävla härlig!!! ÄLSKA Jonas Karlsson. Och han passar ju så in i norden bra att spela lite aggro och upprörd, och det är ju möjligt att det kommer förekomma sådana scener då det är Strindis som ska skildras ;)

    Dessutom spelar Linda Zilliacus Strindbergs kärlek Siri von Essen, och jag tycker hon presterade jättebra i den lite halvt bortglömda "Om Sara" som kom för några år sedan, som var en riktigt bra film faktiskt. Jag har hur som helst enorm tilltro till det här projektets höga kvalité och jag tror att jag kommer tycka mkt om produktionen. Två 90-minuters avsnitt som sänds onsdag och torsdag 21.00 i SVT1!
image170


Dessutom måste jag bara lovorda SVT-dramat "En spricka i kristallen" som nyss sänts i två 60-minuters avsnitt. En otroligt omskakande och gripande skildring av en överklassfamilj vars vackra yta verkligen krackelerar redan från seriens första kvart. Det gjorde bokstavligt talat ont att se serien som koncentrerar sig på familjens svarta får Suss, både pga. det otroligt tighta manuset, det snygga utförandet och Källa Bies enormt bra prestation som Suss. SE SE SE!!! Går att kolla på  http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jspd=75087&lid=En_spricka_i_kristallen&from=menu  SVT:s faktiskt väldigt schyssta webspelare, brukar funka helt utan problem nästan jämt!
image171


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0