fel fel fel

"Control kändes lite som en svårmodig, två timmar lång Fred Perry-reklam. Och det är förstås en utmärkt rapport från musikbranschen år 2007"

Men heeey! Jag älskar Fred Perry! Läs resten av dissen av Control här:
http://www.weirdscience.se/?p=649#comments
jag har ju dock inte läst boken. Beställde den från Adlibris förra veckan, men de blåste mig på konfekten och skickade den inte, fick ett mail idag om att den var slut :( Dock måste jag, utan att ha läst boken ha en invändning mot att filmen enligt recensenten INTE framställer Ian Curtis som en ganska osympatisk människa, för det var precis det den gjorde. Ingen glorifiering här inte, han framstår som alldeles särskilt osympatisk och allt är bara otroligt påfrestande fult och hemskt. Visst FÖRSKÖNAR filmen verkligheten som inte är så stilren och snygg på riktigt, men den förskönar absolut inte Ian Curtis som person, make, medmänniska.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0