WATER!

Jag såg trailern till denna film på apple för ungefär två år sedan och har sedan dess velat se den, för trailern var så underbart fin så att hjärtat slets ut ur kroppen ungefär. Och nu ikväll gick den på svt! Och... den höll vad trailern lovade. Jag grät som ett barn, jag grät som en stucken gris. Så OTROLIGT bra film. Vissa små tendenser mot Bollywood- estetik och dramaturgi här och var. Men det gjorde inget, trots att det vanligtvis inte är en av mina favoriter. Filmen utspelar sig i 1930-talets Indien (någonstans där runtom) och handlar om en grupp änkor och deras villkor, som inte var så fina på den tiden (och de verkar inte vara så bra nuförtiden heller :/ ). Väldigt gripande, otroligt vackert filmad, fin musik. ALLT. se den om du får chansen! http://www.imdb.com/title/tt0240200/

Rotade fram trailer också :) http://movies.aol.com/movie/water/23019/trailer

image75

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0