"Utgångspuntk normalicera"

Jag kom nyss hem från Camilla, vi har kollat film och snackat, det var jäkligt soft, inte så ofta vi hänger bara sådär. Men iaf! På vägen hem.. fick jag syn på en man som förgyllde den annars ganska sega och illaluktande hemfärden. Det kommer alltså på en man, som sätter sig snett mittemot mig. Han luktar.. lite sådär halvalkat. Liksom.. en semialkis. Han är alkoholiserad, men jag antar att han har ett hem iaf. Men det roliga med honom var inte att han hade sådär halvsjaskiga alkoholistkläder, ful mustasch och lite konstigt minspel. NEJ NEJ, det roliga med denna man var att han under armen bar med sig en trave av den spanska skvallertidningen HOLA! Och att han under andra armen hade en colaflaska fylld med ett annat innehåll, som säkrast kan liknas vid.. whisky eller dylikt. Han bar också med sig en radio, med obekväma hörlurar med skumgummi, i vilken han lyssnade på allsköns musik, tex Titiyo- Come Along, som han särskilt verkade digga. När han gick av i Råcksta blev min besvikelse stor, MEN (!) han lämnade efter sig en lapp! På sättet där han suttit låg det kvar en lapp, som kanske ramlat ur en av tidningarna. Jag blev alldeles enormt förväntansfull och ville genast gripa lappen och läsa på den, men jag vågade inte riktigt. Fjantigt kan jag känna nu i efterhand eftersom jag inte direkt bryr mig om vad en handfull halv-, eller helpackade idioter som är på väg hem från krogen i sina fula kläder tycker. Men jag ville helt enkelt inte verka alltför konstig. Så jag fortsatte läsa min nöjesguiden och inväntade rätt tillfälle; dvs när jag skulle gå av! I en smidig handrörelse greppade jag vid utpassering lappen, inväntade ett par sekunder för att ytterligare höja min förväntan, och sen läste jag! Jag citerar: "Utgångspuntk normalicera"... stod det alltså på lappen. Mitt hjärta fylldes med lycka. Det är en bra utgångspunkt.. kanske man kan tycka. eh. jag vet inte. Men jag luktade också på lappen, för jag tänkte att den kanske skulle ha den där karakteristiska fullisdoften; surt, ölindränkt polarbröd. Men den luktade bara papper.

Det spelar ingen roll hur alkad man är. Man kan i varje fall läsa Hola!, hänge med lite granna. Men man ska inte glömma att bära med sig en lapp med riktlinjer för hur man bör tänka och leva. Utgångspunkt normalisera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0