Schulmans miljonquiz

Tänkte göra Alex Schulmans så kallade miljonquiz. Vilket går ut på att se hur långt man skulle gå för att få en miljon kronor.


Vad skulle du göra för en miljon?

1. Du får en miljon kronor i handen, men då måste du först ta ordentlig sats och springa rakt in i en pensionär. Bakifrån. Du ska ramma pensionären med full kraft i ryggen.

2. Du får en miljon kronor i handen, men då måste du först ta fram en liten hink, bajsa i den och sedan äta upp alltsammans.

3. Du får en miljon kronor  i handen, men då måste du avsluta varje mening du säger till människor i din omgivning med orden "...din fitta" under två års tid. Till exempel. Du vill ha en kaffe på Seven Eleven. Då måste du säga till kassörskan: "En kopp kaffe, din fitta"

4. Du får en miljon i handen, men då måste du tatuera in en svastika i din egen panna.

5. Du får en miljon kronor i handen, men då måste du bosätta dig i Göteborg för resten av ditt liv. Du får aldrig lämna Göteborg. Inte ens över helger. Aldrig.

6. Du får en miljon kronor, men då måste du döda en kissemisse med dina bara händer.

7. Du får en miljon kronor, men då måste du säga upp kontakten helt och hållet med din mamma. Du kommer inte att varken tala med henne eller träffa henne för resten av ditt liv.

8. Du får en miljon kronor, men då måste du en dag i månaden under ett års tid anamma Ankeborgsmodet (det innebär att du har kläder endast på överkroppen) och gå runt i offentliga miljöer.


Mina svar:

1. Ja. Det skulle jag göra. Schulman skrev att risken var stor att pensionären dog om man rammade den med full kraft, men då jag är ganska svag anser jag risken för dödsfall väldigt liten.

2. Nja. Det tror jag nog att jag skulle göra, om det ingick i dealen att man fick kräkas, för det skulle man ju göra, men om man var tvungen att hålla kvar det i magen skulle det vara nästan omöjligt, och då skulle det inte ens vara värt det att försöka.

3. Nja.. Svår den också. Först tänkte jag ja, och att man kunde försöka låta bli att tala med folk så mkt som möjligt på två år. Men då kan man ju inte studera, jobba eller någonting. Man kan iofs ta miljonen, ligga lågt två år, och sen leva efter det. Fast frågan är om man har två år att slösa bort. JA! förresten.. jag skulle resa utomlands, där vet ju ändå ingen vad fitta betyder :D

4. NEJ

5. NEJ! Inte för att det just är göteborg, jag skulle inte vilja bli fast i någon stad för resten av livet.

6. ALDRIG I LIVET

7. aldrig i livet

8. aldrig i livet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0